8km

Såhär skrev jag i ett inlägg för ett tag sedan; jag nöjer mig om jag lyckas springa 5 km och gå resten.
Idag tog jag tag i mitt liv, gav mig ut för att prova springa hälsoslingan...alltså 8km. Jag har inte sprungit förens i somras, och då sprang jag i ca 2 veckor och max 4,8km, och var så trött så jag höll på att spy. Så jag var väl inte positiv när jag gav mig ut idag.

Måste ha underskattat mig själv sjukt mycket; efter 5-6km var jag fortfarande så pigg så jag la på massa höga knän och sparkar i rumpan och en rejääl tempohöjning de 2 sista km. Avslutade med en rush uppför mössebergsbacken... och jag var ändå inte speciellt trött....  VAD ÄR DET SOM HAR HÄNT?! 

Det jag vill säga med det här är att träning ger ta mig tusan resultat, ger man sig satan på något så går det!
Ska börja springa 2ggr/v, förutom all träning på gymmet.
En gång - hälsoslingan
En gång - intervaller/backar

Ska jag orka springa vårruset DAGEN EFTER min utbildning inom bodystep så krävs det en del från min kropp. LesMills-utbildningarna brukar tydligen vara så sjukt brutala, så folk säger åt mig att jag inte kommer kunna gå på en vecka, men jag tänker motbevisa dom ;) haha... Ne men står jag ut hela den helgen, kan jag stå ut en dag till!
Ibland är det gött att ha en vilja av stål, WOOP!

Nu ska jag försöka sova lite, har ju 2 prov imorgon... Det jobbiga är att jag inte öppnat böckerna till något av de, så lär gå åt skogen. Bra jobbat Jonnis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0